Studia II stopnia
Wydział Nauk Społecznych i Filologii
Ścieżka specjalizacyjna na kierunku Psychologia:
Psychologia mediów społecznościowych
Poziom studiów:
studia II stopnia
Forma studiów:
stacjonarne
niestacjonarne
Studiuj wygodniej w formule Hybrid Flexible Learning (online) – dowiedz się więcej
Liczba semestrów:
4
Profil studiów:
Nadawany tytuł:
magister
Elektroniczna rejestracja
(w okresie rekrutacji)
Czesne za semestr na I roku (w roku akademickim 2025/2026):
studia stacjonarne: 5100 zł | studia niestacjonarne: 5100 zł
Termin rekrutacji na ten kierunek:
na rok akad. 2025/26:
> 15 maj – 26 wrzesień 2025
lub do wyczerpania limitu miejsc.
W uzasadnionych wypadkach Rektor, działając na pisemny umotywowany wniosek kandydata może wyrazić zgodę na przyjęcie dokumentów wymaganych przy postępowaniu rekrutacyjnym po terminie określonym przez Senat zakreślając ostateczny termin ich złożenia.
Psychologia mediów społecznościowych
Dlaczego warto wybrać te studia?
Studia skierowane są do osób, które chcą zostać ekspertami w obszarze analizy zachowań użytkowników internetu oraz wpływu mediów cyfrowych na zdrowie psychiczne, relacje społeczne i sposób funkcjonowania jednostki we współczesnym świecie. Przygotowują do analizy problemów wynikających z nadmiernego korzystania z social mediów, uzależnień technologicznych czy zmian behawioralnych związanych z życiem online, a także do badania zjawisk związanych z marketingiem internetowym i komunikacją cyfrową.
Psychologowie specjalizujący się w tym obszarze odgrywają ważną rolę nie tylko w badaniu użytkowników mediów społecznościowych, ale również w działaniach profilaktycznych, edukacyjnych i doradczych – np. dla szkół, firm czy instytucji medialnych. Jeśli zatem interesuje Cię psychologia w nowoczesnym wydaniu i chcesz mieć realny wpływ na sposób, w jaki ludzie funkcjonują w cyfrowym świecie – te studia dadzą Ci wiedzę i narzędzia potrzebne do pracy w jednym z najbardziej dynamicznych i rozwijających się obszarów psychologii.
Co możesz robić po tych studiach?
Jako absolwent zyskasz szerokie i ciekawe perspektywy zawodowe. Kierunkowa wiedza psychologiczna i nabyte umiejętności analityczne będą ogromnym atutem w zawodach związanych z nowymi mediami, jak psycholog mediów, analityk trendów cyfrowych, UX resercher, specjalista ds. komunikacji, PR, strateg marketingu cyfrowego. Możesz też prowadzić działalność związaną z psychoedukacją, np. prowadząc warsztaty na temat profilaktyki uzależnień technologicznych czy higieny cyfrowej. Możesz też – przy spełnieniu określonych wymogów formalnych (pełne wyksztalcenie psychologiczne, certyfikacja) – świadczyć usługi psychologiczne w zakresie terapii e-uzależnień.
Ten program jest dla Ciebie, jeśli:
- Fascynuje Cię obszar psychologii nowych mediów i komunikacji online.
- Lubisz analizować trendy i nowe, dynamiczne zjawiska psychologiczne.
- Chcesz się wyspecjalizować w badaniu zachowań i decyzji użytkowników Internetu.